9. toukokuuta 2005

Ei voi olla totta!

Meillä on vaimon kanssa ollut koko vajaan kymmenen vuotta kaikenlaisia uskomattomia tilanteita, jotka ovat liittyneet erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin. Aika usein me ei saada sitä tuotetta tai palvelua, mitä on esin luvattu. Joskus ne ovat aivan pikkuasioita, joskus tilanteet ovat menneet aika ikäviksikin, ei vielä väkivaltaisiksi, mutta päällimäisenä on ihmetys: "Voiko tällaista tapahtua? Ei kai tällaista voi kaikille tapahtua? Miksi meille aina käy näin."

Yksi selitys voi tietysti olla se, että me toisinaan halutaan tai hankitaan asioita, jotka eivät ole ihan tavallisia - useimpien mielestä. Esimerkiksi perinteisen näköisten rännien saaminen tähän perinteisen näköiseen, vanhaan taloon oli täynnä farssiainesta, mutta rännit asentuivat kuin asentuivatkin kilpaa ensilumen kanssa marraskuussa.

Muutama viikko sitten projekti oli taas sieltä pienemmästä päästä, mutta ihmetys ihan kohtuullinen. Ruokahuone kaipaa jonkinlaista lipastoa ja kun olimme käyneet katsomassa ja kyselemässä useiden tavallisten huonekaluliikkeiden valikoimaa tai sen puuttumista, niin Leena poikkesi yhteen näistä sisustusliikkeistä, joita nyt jokapaikassa on.

Siellä osattiin näyttää jotain aika ovelan näköistä laatikostoa ja annettiin nettiosoite! Kuvasta ja sen printistä katsoen näytti, kuin laatikosto olisi leveämpi ylhäältä kuin alhaalta. Soitto uudelleen liikkeeseen ensin kielsi näköhavaintomme, mutta tivaaminen vahvisti näkemämme. Aina parempi! Tässä meille lipasto!

Pyysimme siis tilaamaan lipaston liikkeeseen - Belgiasta se kuulemma tulisi viidessä viikossa. Leena muisteli, että olikos se tällä viikolla, kun sen voisi saada ja soitti liikkeeseen ja siellähän se oli, ei vaan oltu vielä ehditty soittaa meille. Myyjä oli kuitenkin tarkistanut laatikoston ja siitä kuulemma puuttui parin laatikon vedinnuppi.

No, sattui olemaan sopiva iltapäivä, joten autolla liikkeen eteen parkkiin ja sisälle. Siellä joku toinen "myyjä" (tämä ei osannut varsinaisesti puhua tai kysyä, joten tuskin hän varsinaisesti myykään) opasti myymälän takaosaan ja siellähän se hauskan vino, valkoiseksi maalattu lipasto oli ja pari vedintä näytti puuttuvan.

Laatikostoa katsellessa on tapana vetää laatikko auki, ja kaikki laatikot olivat kyllä omituisen laikukkaita. Pölyä tai likaa? Ei, parin laatikon jälkeen oli selvää, että laatikoissa oli runsaasti hometta. Enimmäkseen kuivaa, ohutta läiskää, mutta jossain laatikossa myös ihan kunnon tupsukasvustoa.

"Myyjä" ei varsinaisesti sanonut meille asiasta mitään, ei edes katsonut laatikostoa tarkemmin, mutta otti puhelinyhteyden siihen toiseen myyjään, joka oli jotenkin ihmeissään löydöstämme...

Lipasto jäi siis sinne liikkeeseen ja me vain ihmettelemme, että miten joku voi "tarkistaa" valkoiseksi maalatun lipaston, huomata pari puuttuvaa vedintä, mutta olla huomaamatta runsasta hometta, jota oli kaikissa laatikoissa. Lipasto oli siis ollut kosteassa ja olihan se halkikin toisesta kyljestään, mutta tämä oli liikkeelle ilmeisesti vielä suurempi mysteeri, kun eivät siitä mitään meille osanneet sanoa.

Lähetä kommentti